İmplant Tedavisinde Süreli Protez Nedir?

İmplant Tedavisinde Süreli Protez

Yaşlanma, travma, çürüme, kemik erimesi, altta yatan başka hastalıklar ve daha pek çok neden diş kayıplarına neden olabilir. Diş kayıpları işlevsel ve estetik sorunları da beraberinde getirir. Her ne kadar köprü gibi uygulamalar düşük maliyetleri nedeniyle daha çok tercih ediliyor olsa da, eksik dişlerin tamamlanması için en etkili ve en uzun ömürlü yöntem implantlardır. İmplant uzun süren bir tedavi sürecine sahiptir. Çünkü kalıcı protezlerin takılabilmesi için yerleştirilen implantların çene kemiğine kaynaması gerekir. Bu süreçte de süreli protezler kullanılır.

Was ist eine temporäre Prothese bei der Implantatbehandlung?

İmplant Tedavisinde Aşamalar Nelerdir?

Eksik dişlerin tamamlanması için etkili ve kalıcı bir yöntem olan implant tedavisi, köprü gibi daha uygun daha iyi fiyatlı alternatiflere göre daha uzun süren bir işlemdir. İmplant tedavisi sürecinde izlenen adımlar sırasıyla şöyledir:

• Hasta lokal anestezi altına alınır,
  • Diş eti üzerinde bir kesi yapılarak cerrahi olarak çene kemiğine ulaşılır,
  • Çene kemiğinde implantın içine yerleştirileceği oyuk açılır,
  • Titanyum alaşımdan üretilmiş olan implant açılan oyuğa yerleştirilir,
  • Diş eti dikilir ve operasyonun ilk aşaması sonlandırılır.

Bu noktadan itibaren bölgenin iyileşmesi ve yerleştirilmiş olan implantın çene kemiği ile kaynaması beklenir. İyileşme süreci genellikle 3 ay kadar sürebilir ve bu süreçte hastalara süreli protez ya da geçici protez takılabilir.

Süreli Protez Nedir?

İmplant çene kemiğine yerleştirildikten sonra, iyileşme sürecinde hastalar hayatlarına eksik dişle devam eder. Bu da hem işlevsel hem de estetik sorunlar yaratabilir. Dişin eksik olması hastaların konuşma, çiğneme ya da yeme gibi bazı aktivitelerinde bozulmalar olmasına neden olabilir. Ayrıca estetik olmayan bir görüntü oluşacağından hastaların psikolojik olarak yıpranması da mümkündür. İşte hem estetik hem de işlevsel sorunları önlemek amacıyla, iyileşme süreci boyunca yerleştirilen protezler geçici protez ya da süreli protez olarak adlandırılır. Böyle kalıcı protezler yerleştirilene dek hasta konforu sağlanmış olur.

Süreli protezlerin bir diğer amacı da implantların pozisyonlarının kontrol edilmesine yardımcı olmaktır. Yani implant üzerine konumlandırılan geçici protezler, implantların doğru noktaya ve doğru şekilde yerleştirildiğinden emin olunmasını sağlar.

Süreli Protezler Ne Zaman Yerleştirilir?

Hastaların genel sağlık durumu ve implant bölgesinin durumu bu konuda belirleyicidir. Eğer buna engel bir durum yoksa, süreli protezler implant uygulaması tamamlandıktan hemen sonra yerleştirilebilir. Fakat ödem ya da şişlik gibi süreli protezlerin takılmasına engel bir durum varsa, hasta talepleri göz önünde bulundurularak birkaç gün sonrasında da takılabilir. Süreli protezlerin yerleştirilmesi bir zorunluluk değildir. Bu, büyük ölçüde hastaların taleplerine göre şekillense de iyileşme sürecinin konforlu bir şekilde idare edilebilmesi için süreli protezlerin kullanılması önerilir.

Süreli Protezler Ne Kadar Süreyle Kullanılır?

Süreli protezlerin amacı, implantlar çene kemiğine kaynayana kadar hastanın işlevsel ve estetik ihtiyaçlarının karşılanmasıdır. Bu yüzden yerleştirilmiş olan süreli protez implantların çene kemiğine kaynadığı ve kalıcı protezler için uygun zamanın geldiği ana dek kullanılabilir. İmplant ile çene kemiği kaynadığında ve kalıcı protezler de hazır olduğunda tedavi günü planlanır ve süreli protezler çıkarılarak yerine kalıcı protezler takılır.

Tüm bunlara ek olarak süreli protezlerin kullanılacağı süre dilimi pek çok faktöre bağlı olarak değişebilir. Örneğin doktor tarafından yönetilen tedavi planı, yerleştirilmiş olan implantın tipi, hastanın kemik yapısı ve hastanın genel sağlık durumu bunlardan bazılarıdır. Hastaların süreli protez kullanımı sırasında problem yaşamaması ve bütün bir implant sürecinin başarılı bir şekilde tamamlanabilmesi için uzman diş hekimi tercihi büyük önem taşır!