Kanal Tedavisi (Endodonti) Nedir, Nasıl Yapılır?

1. Anasayfa
  2. »
  3. Kanal Tedavisi (Endodonti) Nedir, Nasıl Yapılır?
[Total: 3 Average: 4.7]

Kanal Tedavisi
Endodontik Tedavi Nedir?

Kanal tedavisi enfekte olmuş veya çürümüş dişleri ya da çeşitli nedenlerle travma almış dişleri onararak tedavi etmek için kullanılan tedavi yöntemidir. Kanal tedavisi sırasında diş sert dokusunun içerisindeki pulpa ile diş siniri çıkarılır, dişin içi temizlenir ardından açılan boşluk çeşitli biyomateryallerle doldurulur.

endodontic treatment turkey

Kanal tedavisinde amaç; diş kaybını önlemek, diş ağrılarını gidermek, diş çekimlerinin önüne geçmek ve dişin normal fonksiyonlarını yerine getirerek çene kemiğinde aktif kalmasını sağlamaktır

Ertelenen ve müdahalede gecikilen kanal tedavileri ileride önüne geçilemez daha büyük problemlere yol açabilmektedir. Diş ağrısı, apse gibi problemlere yol açan enfeksiyonlar çoğunlukla ertelenen diş problemleri nedeniyle ortaya çıkar. Diş ağrısının oluşumuna neden olan problemin belirlenmesi ise, ancak uzman bir diş hekimi veya endodontist muayenesi sonucu anlaşılabilir.

Dişim Ağrıyor, Diş Ağrısı Nasıl Geçer?

Genellikle zonklama ve aniden ortaya çıkan diş ağrıları hastaların hayat kalitelerini önemli derecede etkilemektedir. Özellikle apseye neden olan diş ağrıları yüzde fark edilecek derecede şişlik oluşmasına sebep olabilir.

Diş ağrısı hissedildiği durumlarda ilk yapılması gereken acil olarak bir diş hekimine başvurmak olmalıdır. Ağrının nedeni belirlendikten sonra tedaviye hızlıca başlanır ve ağrı şiddetlenmeden kontrol altına alınır.

Kanal tedavisi gibi endodontik tedaviler ile çoğunlukla diş ağrıları giderilir. Endodontik tedavisi mümkün olmayan prognozu zayıf dişler için ise çekim kararı verilebilir.

canal treatment turkey

Kanal Tedavisi
Hangi Durumlarda Uygulanır?

Kanal tedavisi genellikle çürük veya derin kırıkların meydana geldiği dişlere uygulanır. Fakat travmaya bağlı gelişen bazı durumlarda da yine dişlere kanal tedavisi uygulanabilmektedir.

Kanal Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Bu sorunun cevabı kişiden kişiye hatta dişten dişe göre değişmektedir. Doktorunuz dişinizin durumunu tespit ettikten sonra size kanal tedavisinin kaç seans süreceğiyle ilgili en net bilgiyi verecektir. Genellikle ek bir durum olmadığı sürece kanal tedavisi 30-60 dakika arası değişen sürelerde 1 ya da 2 seans sürdürülür.

faq

Kanal Tedavisinin Ömrü Ne Kadardır?

Hastalar ağız bakımlarına dikkat ettiği sürece bu dişler ömür boyu kullanılabilmektedir.

Kanal Tedavisi Ağrılı Bir Işlem Midir?

Kök kanal tedavisi sırasında ilgili bölge derin bir şekilde uyuşturulur ve hastalarımız kesinlikle ağrı hissetmez.

Kanal Tedavisi Sonrası Ağrım Olur Mu? Kanal Tedavili Diş Ağrır Mı ?

Kanal tedavisi sırasında dişin sinirleri çeşitli aletlerle alınınr bu yüzden kanal tedavisi görmüş bir diş, dış faktörlerden etkilenmez. Kanal tedavisi sonrasında ilk birkaç hafta hafif ağrı veya çiğnemede hassasiyet olması çok normal ve beklenen bir durumdur. Bu hafif ağrı reçetesiz ağrı kesicilerle kontrol altına alınabilir.

Kanal Tedavisi Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

Tedavi bittikten sonra Lokal anestezi etkisi geçene kadar bir şey yiyip içilmemelidir. Hasta birkaç gün hassasiyet ve hafia ağrı hissedebilir. Kanal tedavisi uygulanan diş ömür boyu kullanılır. Kanal tedavisi sırasında diş fazla madde kaybetmişse dişi desteklemek, fonksiyonunu sağlamak ve dişin ömrünü uzatmak için çeşitli estetik dolgular kullanılarak restorasyonlar yapılabilmekte veya post kuron sistemleri kullanarak diş desteklenebilmektedir.

Kanal tedavisi sonrası dişler günde 2 kere fırçalanmalı, ara yüz fırçaları ve diş ipi kullanımına dikkat edilmeli ve rutin diş hekimi muayeneleri aksatılmamalıdır.