Diş Eti Kanaması Nedenleri, Tedavisi, Önlemleri

2. »
  3. Diş Eti Kanaması Nedenleri, Tedavisi, Önlemleri

Diş Eti Kanaması

Diş eti kanaması, diş etlerinde meydana gelebilecek gingivitis, periodontitis ve benzeri diş eti problemlerinin en önemli belirtileri arasındadır ayrıca diş eti kanamaları lösemi, anemi, vitamin eksikliği gibi başka sistemik sağlık sorunlarına bağlı olarak da ortaya çıkabilmektedir.

Bleeding gums treatment turkey

Diş eti kanamasınin belirtileri en yaygın şekilde rutinde fırçalama esnasında kan görülmesi şeklinde fark edilir.

Bunun yanı sıra diş eti kanamasına yol açan hastalığın farklı belirtileri olarak bazı hassasiyet sorunları da ortaya çıkabilmektedir.

Diş etlerindeki şişlik, ağrı ve hassasiyet başka sağlık problemlerinin erken dönem belirtileri arasında olabilmektedir. Diş eti kanamaları dişlerin çok sert ve travmatik fırçalanması, diş ipinin gereğinden daha sert kullanılması veya protezlerin yanlış dizaynı sebepleriyle meydana gelebilir.

Diş Eti Kanaması Nedenleri Nelerdir?

Diş etlerim neden kanıyor? Diş eti kanamasının sebebinin pek çok farklı nedenleri olabilmektedir. Bunlar;

• Diş eti iltihabı diş eti kanamalarında ortaya çıkan en yaygın nedenlerdendir
  • Kan sulandırıcı kullanan hastalarda diş eti kanamaları görülebilmektedir.
  • Ağız hijyen ve bakımına dikkat etmemek.
  • Gebelik durumları sırasında değişen hormonal aktiviteler diş eti hassasiyetine yol açabilir ve spontan diş eti kanamaları meydana gelebilir.
  • Sağlıksız beslenme, diş eti kanamalarına yol açabilen bir diğer unsurdur. İşlenmiş gıdalarda bulunan bazı bileşenler diş etlerini tahriş edebilir ve hassasiyetlere neden olur. Ayrıca vitamin ve mineral eksiklikleri de ağız ve diş sağlığının bozulması üzerinde oldukça etkilidir. Bu nedenle yeterli ve dengeli beslenmeye gereken özen gösterilmelidir.
  • Bazı sistemik hastalıklar diş eti problemlerine neden olabilmektedir.

Diş Eti Kanamasının Ardındaki Sebepler

Genellikle çok ciddiye alınmayan bir durum olan diş eti kanamaları, nadir olarak trombosit eksikliği ya da lösemi gibi durumlara bağlı olarak gelişmekle birlikte, yaygın olarak yanlış bakım uygulamaları ya da vitamin eksikliğine bağlıdır.

Ağrı ya da sızı gibi nedenlerle işlevsel kusur yaratabilecek olan diş eti kanamaları, günlük hayat içerisinde gülüşünüzü gizlemenize neden olacak estetik sorunlar da yaratabilir. Diş eti kanamalarının tedavi edilebilmesi için öncelikle altta yatan nedenlerin tespit edilmesi gerekir.

Diş eti kanamaları genellikle bakteri plaklarının damakta birikmesi ile meydana gelir. Damakta oluşan bakteri plağı diş etlerinin iltihaplanmasına ve buna bağlı olarak kanamaya başlamasına sebebiyet verir. Diş eti iltihaplarının tedavi edilmemesi durumunda yaşam kalitesinde düşüş gözlenir. Ayrıca iltihaplanmanın ilerlemesi durumunda çene kemiği hastalıkları (periodontitis) ortaya çıkabilir.

Fırçalama sırasında belirgin bir kanama ya da kanlı tükürük diş eti kanamalarının en sık karşılaşılan belirtileridir. Bu kanamalara ağız içi hassasiyetleri eşlik eder. Sıcak ve soğuk içecek ya da yiyecek tüketiminde sızlama hissedilir. Tüm bunlara ek olarak diş eti renginin kırmızıya dönmesi ve şişkinlik gibi belirtiler de görülebilir. Ayrıca protez kullanan hastaların protezleri diş etlerini aşırı derecede sıkabilir.

diş eti kanaması nedenleri

Sert fırçalama, yanlış diş ipi kullanımı ve benzeri yanlış bakım uygulamaları diş eti kanamalarına neden olabilir. Fakat özellikle C vitamini eksikliği ve altta yatan bazı hastalıkların da diş eti kanamalarına neden olduğu bilinmektedir.

Diş eti kanamalarının en sık karşılaşılan nedenlerini şu şekilde listelemek mümkün:

• Diş eti içerisinde plak birikmesi ve bu plaklara bağlı gelişen iltihaplanma,
  • Kan sulandırıcı ilaçlar,
  • Düzenli olarak kullanılan ağız bakım ürünlerini değiştirmek,
  • Gebeliğe bağlı olarak gelişen hormonal değişiklikler,
  • Besinlerin doğru şekilde çiğnenmemesine bağlı olarak diş etlerinin yanlış noktalarına basınç uygulanması,
  • Dişlerin düzenli olarak fırçalanmaması ya da günlük bakım rutinlerinin aksatılması,
  • C ve K gibi vitaminlerin eksikliği,
  • İşlenmiş gıdaların aşırı şekilde tüketildiği sağlıksız bir beslenme düzeni,
  • Strese bağlı olarak damar sağlığı sorunlarının ortaya çıkması ve bağışıklık sisteminin zayıflaması,
  • Sigara tüketimi.

Diş eti kanamalarına neden olan tüm bu faktörlerin ortadan kaldırılması, diş eti kanamalarının hafiflemesi ve tamamen ortadan kalkması konusunda yardımcı olacaktır. Bu süreçte diş eti kanamalarının altta yatan nedenlerinin uzman bir hekim tarafından tespit edilmesi ve tedavi sürecinin de bu nedenlere yönelik olarak planlanması gerekir.

Diş Eti Kanamalarında
Tedavi Yöntemleri

Diş eti kanamalarında tedavinin ilk adımı bireysel olarak gösterilecek olan çabadır. Yani kişilerin ağız ve diş bakımını düzenli ve doğru şekilde gerçekleştirmesi, tedavinin ilk adımını oluşturur. Bu yüzden günlük bakım rutinlerinin aksatılmaması ve yılda 2 kez olmak üzere düzenli diş muayenesi gerçekleştirilmesi gerekir.

Diş eti kanamalarının önlenmesi için tedavi sürecinde hastaların dikkat etmesi gereken unsurlar şunlardır:

• Dişlerin doğru şekilde fırçalanması,
  • Diş plağı oluşumunu minimize etmek için diş ipi kullanılması,
  • Ağız içinde bakteri oluşumunu ve enfeksiyonları önlemek amacıyla antiseptik gargara kullanılması ya da ılık ve tuzlu su ile gargara yapılması,
  • Yumuşak uçlu diş fırçası kullanılması,
  • Eğer mümkünse elektrikli diş fırçası kullanılması.

Tüm bunlara ek olarak diş etlerinde meydana gelen iltihapların önlenmesi adına hekim tarafından bir takım ilaçlar reçete edilebilir.

Reçete edilen ilaçların düzenli şekilde kullanılması ve yukarıdaki sıralanmış olan unsurlara harfiyen uyulması diş eti kanamalarının önlenmesine yardımcı olur.

Diş eti kanamalarının tedavi edilmemesi daha ciddi sağlık sorunları yaratacağından, vakit kaybetmeden uzman bir hekime görünmekte fayda var!