İmplantın Kemiğe Kaynamaması Durumunda Ne Olur?

İmplantın Kemiğe Kaynamaması Durumu

Travma, yaşa bağlı nedenler, çürükler ya da çeşitli hastalıklar diş kaybına neden olabilir. Diş kaybının işlevsel sorunları olabileceği gibi, estetik görüntünün ortadan kaybolmasına bağlı psikolojik olumsuzlukları da olabilir. Günümüzde eksik dişlerin tamamlanması için köprü gibi yöntemler kullanılıyor olsa da en etkili ve en kalıcı yöntem implanttır. Başarı oranı yüksek bir tedavi yöntemi olan implantta zaman zaman yerleştirilen implantın çene kemiğine kaynamaması gibi bir durum gelişebilir ve bu sorunun çözülmesi için öncelikle nedenlerin araştırılması gerekir.

İmplantın Kemiğe Kaynamaması durumu

İmplantın Kemiğe Kaynamamasının Nedenleri?

Tüm dünyada eksik dişlerin tamamlanması için en çok kullanılan yöntem olan implant yüksek başarı oranları ile gerçekleştirilen bir uygulamadır. Çene kemiğine yerleştirilen bir implantın çene kemiğine kaynamaması oldukça nadir karşılaşılan bir durum olmakla birlikte zaman zaman farklı nedenlere bağlı olarak meydana gelebilir. İmplantın kaynamadığı ve bir sorun olduğu, cerrahi işlem tamamlanıp titanyum vidalar yerleştirildikten sonraki 2 ila 3 ay içerisinde anlaşılabilir.

Diş implantlarının çeneye kaynamamasının hastanın genel sağlık durumu, hekimin tecrübesizliği yada uygulanan yöntemin yanlış olması gibi nedenleri olabilir. Bu nedenlerden öne çıkanlar şunlardır:

• Kullanılan cerrahi tekniğin yanlış olması,
  • Uygulamayı gerçekleştiren diş hekiminin deneyimsiz olması,
  • Uygulama bölgesinde enfeksiyon gelişmesi,
  • Çene bölgesindeki kemiklerin yetersizliği ya da bölgedeki kemiklerin kalitesiz olması,
  • Sigara kullanımı,
  • Diş sıkma ya da diş gıcırdatma gibi alışkanlıklar,
  • Diş eti hastalıkları,
  • Osteoporoz (Kemik erimesi),
  • Kanser tedavisi,
  • Metabolizmanın hızını ve etkinliğini baskılayan hastalıklar.

İmplantların çene kemiğine kaynamadığı hastalar tarafından kolayca anlaşılabileceği gibi, bazı durumlarda diş hekimi muayenesi ya da görüntüleme teknikleri gerekli olabilir.

İmplant Kemiğe Kaynamazsa Ne Olur?

İmplant ve çene kemiğinin birbirine kaynaması yaklaşık olarak 3 ay kadar sürebilir. Bazı durumlarda implant çene kemiğine doğru bir şekilde tutunamaz ve kaynama gerçekleşmez. Eğer böyle bir durumda protez yapılırsa, protez implantın üzerine bir baskı uygular ve bu da implantın hareketlenmesine neden olur. Hareketlenme bazen hastaların kendisi tarafından fark edilirken, bazen ise yalnızca görüntüleme teknikleri aracılığıyla fark edilebilir.

İmplantın kemiğe kaynamaması durumunda ortaya çıkabilecek olan sorunlardan bazıları şunlardır:

• Uygulama sonrası ağrı kesici kullanımına rağmen ağrılar uzun süre boyunca ve zonklama şeklinde devam eder,
  • Uygulama sonrası diş etlerinde birkaç gün boyunca şişlik olabilir; fakat bu şişliklerin kalıcı hale gelmesi ve iltihaplanma oluşması durumunda implant tutmamış demektir,
  • Yetersiz kemik dokusunun olduğu durumlarda diş etlerinde enfeksiyon meydana gelir, bu da kemik dokusunun erimesine ve diş etlerinin çekilmesine neden olabilir,
  • Bazı hastaların titanyum alaşımlara alerjisi bulunur, böyle durumlarda diş etlerinde şişme, karıncalanma ya da tat duyusunun kaybı gibi sorunlara rastlanabilir,
  • Konuşma, ısırma ve yeme gibi aktiviteler sırasında ağrı hissedilebilir.

Tüm bu belirtiler implantların tutmadığını ya da başka bir sorun olduğunu gösterir. Bu belirtilerden herhangi birinin ortaya çıkması durumunda acil olarak diş hekiminize danışmanız gerekir.

İmplantın Kemiğe Kaynamaması Durumunda Ne Yapılır?

İmplantın kemiğe kaynamaması durumunda yapılacak olan ilk işlem implantın çıkarılmasıdır. İmplantın çıkarılması işlemi diş çekimine benzer. Bölgede iyileşme ve yeni kemik oluşumu gerçekleştikten sonra implant tedavisi tekrarlanabilir. Fakat buna gerek kalmaması için hem uygulanacak olan tekniğin doğru seçildiği hem de implantın ağız içerisinde uyumunun, boyunun ve çapının doğru hesaplandığı durumlarda bu gibi sorunlarla karşılaşmak neredeyse imkansız olacaktır. Bu yüzden implant tedavisinin başarılı bir şekilde sonuçlanabilmesi için en önemli nokta alanında uzman ve deneyimli bir diş hekiminden yardım almaktır.