Lazer Diş Tedavisi Uygulamaları Kaç Yaş için Uygun?

Lazer Diş Tedavisi Uygulamaları
Hangi Yaş için Uygun?

Sağlık alanında yapılan pek çok uygulama teknolojiyle birlikte değişmiş ve gelişmiştir. Lazer sağlıkta kullanılan elektromanyetik dalgalardandır. Dünyada sıkça tercih edilen lazer diş tedavilerinde ülkemizde de kullanılmaya başlanmıştır. Sert ya da yumuşak dokularda yapılan girişimler lazer diş tedavisi sayesinde ağrısız bir hale gelmiştir. Tedavi sırasında zararlı herhangi bir ışın vücuda etki etmez.

Lazer Diş Tedavisi Uygulamaları Kaç Yaş için Uygun

Dişe yapılan uygulamalarda, lazer tedavisi ilk etapta ön yargıları beraberinde getirebilir. Lazer ışınları güçlü elektromanyetik alana sahip olan ışınlardır. Radyoaktif özellik göstermediği için vücutta herhangi bir olumsuz semptoma neden olması söz konusu değildir. Kalp, dolaşım, şeker ve tansiyon hastalarının dahi tercih edebileceği diş tedavi yöntemleri arasında bulunur.

Ağrılı bir sürecin içerisinde olan çocuklar edindikleri deneyimler sonucu diş tedavilerinden korkabilir. Lazer diş tedavisi; ağrısız, iğnesiz ve anestezisiz uygulamalar sonucu korku faktörünü ortadan kaldırır. Diş tedavilerinde her yaş grubunun yararlanabileceği lazer tedavisi, ağrısız ve acısız olmasıyla sıkça tercih edilir.

Lazer tedavisi, diş korkusu olanlar için oldukça rahat bir işlemdir. Diş problemlerinde yetişkin insanlar dahi oldukça sıkıntı çekmektedir. Bu konuda özellikle çocuklar büyük bir endişe duyar. Küçük yaşlarda oluşan çürük, diş eti problemleri ve dolgular çocuğun paniğe kapılmasına neden olabilir.

Hangi Yaş Aralığındaki Çocuklar Bu Tedavilerden Faydalanabilir?

Ergenlik dönemine giren 10-18 yaş grubunda diş problemleri çok sık görülür. Düzensiz beslenen bu yaş aralığı vitamin ve mineral eksikliğine bağlı diş sorunlarıyla karşı karşıya kalabilir. Diş eti ve çürükler beslenmenin yanı sıra genetiğe de dayanır. Bu yaş grubu dış görünüşe önem verse de diş temizliğini aksatabilir. Böylece, diş ve diş eti problemleri ortaya çıkabilir.

Ergenlik çağındaki bireylerin diş bakım ve tedavilerini düzenli bir şekilde gerçekleştirmesi önerilir. Lazer diş tedavisi diş çürüğü ve diş eti sorunuyla gelen hastalar için kullanılabilecek yöntemler arasında bulunur. Farklı çeşitleri olan lazer cihazlarının çalışma prensibi temelde aynı olsa da farklı işlemler için kullanılan lazerler değişkenlik gösterir.

Lazer diş tedavisi, anestezi uygulamasına ihtiyaç duyulmadan kolaylıkla yapılabilir. Günümüzde diş, çene ve ağız cerrahisinde de yavaş yavaş yerini alan uygulama pek çok avantajı da beraberinde getirir. Minimum hasar ve kısa süreli iyileşme avantajlarıyla sıklıkla tercih edilir. Hızlı iyileşme süreci, tedavi sonrası meydana gelebilecek sızı ve ağrıların hızla ortadan kalkmasına yardımcı olur.

Ergenlik Dönemindeki Çocuklar İçin Lazer Diş Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Yaşlılıkla birlikte vücut hassaslaşır ve hücre yenilenmesi zayıflar. Ağrıya son derece duyarlı olan yaşlı bireylerde diş problemleri de sıkça görülür. İlerleyen yaşlarda bakımın eksikliği ve vitamin-mineral emiliminin vücut tarafından sağlıklı bir şekilde gerçekleşmemesi gibi nedenler diş problemlerinin ortaya çıkmasını kolaylaştırır. Yaşlılığın getirdiği kemik erimesi gibi sorunlar da diş kayıplarına neden olabilir.

Diş kaybı, dişlerde koyulaşma, diş eti çekilmeleri gibi sorunlara ileri yaşlarda sıkça rastlanır. Anesteziye gerek duyulmadan acısız girişimlerle tedavi olmak isteyen kişiler için lazer diş tedavisi tercih edilebilir.  İmplant, enfeksiyon, aft-uçuk, çürük, dolgu, beyazlatma ve diş estetiği gibi tedaviler için lazer tedavisinden faydalanılabilir.

Yaşlılıkla Gelen Diş Eti Sorunlarının Tedavisinde Nasıl Kullanılır?

Ertelenen ve göz ardı bırakılan ağız ve diş problemleri ileride daha büyük ve geri döndürülemez sorunlara yol açabiliyor.

Bu problemler kişinin tüm sağlık durumunu da etkileyeceği gibi farklı sağlık sorunlarına da neden olabiliyor.

Hangi Durumlarda Lazer Tedavisi Önerilmez?

Lazer diş tedavisi, birçok diş probleminin tedavisinde etkili bir seçenek olabilir ancak bazı durumlarda önerilmeyebilir. Öncelikle, çocuklarda dişlerin tam gelişmemiş olması nedeniyle lazer tedavisi uygun olmayabilir. Hamilelik sırasında, belirsiz riskler nedeniyle dikkatli bir şekilde ele alınmalıdır.

Fotosensitizan ilaçlar kullanan bireylerde cilt hassasiyeti artabilir ve bu nedenle lazer tedavisi önerilmeyebilir. Cilt veya doku enfeksiyonları, yaralar veya diğer cilt problemleri olan kişilerde de lazer tedavisi riskli olabilir. Her hasta farklıdır; bu nedenle tedavi kararı ve uygunluğu, bireyin özgün ihtiyaçlarına ve sağlık durumuna dayalı olarak bir diş hekimi veya uzman tarafından belirlenmelidir.