Kendi Dişleri Olan Hastalar İmplant Yaptırabilir Mi?

Kendi Dişleri Olan Hastalar İmplant

Doğal dişi taklit etme yeteneği ve sağlamlığı nedeniyle uzun yıllardır kullanılan implant tedavisi, ağız içindeki işlev kayıplarını yerine getirmek ve diş eksikliklerine bağlı estetik problemleri ortadan kaldırmak için harikadır.

Genellikle ağızdaki bir veya birden fazla diş kaybı sonrası değerlendirilen implant tedavisi, kimi durumlarda henüz dişlerini kaybetmemiş hastalara da uygulanabilir.

Hangi Durumlarda İmplant Yapılabilir

Hangi Durumlarda İmplant Yapılabilir?

İmplant; herhangi bir nedenle zarar görerek işlevini yerine getiremeyen ve çekilmek zorunda olan dişlerin yerine konması amacıyla, çene kemiğine vida şeklinde yerleştirilen yapay diş köküne verilen isimdir. Genellikle titanyumdan yapılan implantlar yüksek doku uyumuna sahip, güçlü ve stabil diş kökleri olarak çalışır. Ayrıca çevre dokulara zarar vermez, diğer dişlere müdahale gerektirmez ve ömür boyu kullanılabilir. Bu kadar avantajına rağmen implantın uygulanabilmesi için bazı şartların sağlanması gerekir.

Genel olarak sağlıklı diş etlerine ve yeterli çene kemiği dokusuna sahip, genel sağlık durumu iyi bireyler implant tedavisinden faydalanabilir. Ancak şu kişilerde implant tedavisi riskli hale geldiğinden tercih edilmez:

• İmplantlar çene kemiğine yerleştirildiğinden çene kemiğinde aşırı miktarda erime veya doku kaybı olanlar
  • Baş ve boyun bölgesine radyoterapi alanlar
  • Kemik büyüme ve gelişimi henüz tamamlanmamış olan 18 yaş altı genç bireyler
  • Aşırı tütün kullananlar
  • İleri yaşlı bireyler
  • Osteoporoz gibi kemik hastalığı olanlar
  • Diyabet ve yüksek tansiyon gibi sistemik hastalıklar ile otoimmun sistemi baskılayıcı ilaç kullananlar
  • Bağışıklık sistemi zayıf olanlar

İmplant tedavisinin kişiye uygunluğu, uzman diş hekimiyle düzenlenen bir seans sonucu belirlenecektir. Böylece ağız içindeki deformasyon seviyesine, genel sağlık durumuna ve kişisel beklentilere en uygun tedavi planının çıkarılması kolaylaşır, kişi farklı tedaviler arasından kendi için en iyi olanına karar verme avantajı elde eder.

İmplant Dişi Olan Hastalara Yapılabilir Mi?

İmplant, ağızdaki tekil veya çoğul diş eksikliklerini gidermede oldukça başarılı bir tedavidir ve kendi dişlerine sahip olan kişilerde de uygulanabilir. Dolayısıyla kendi dişleri olan kişiler de şartları sağlamaları halinde implant tedavisinden faydalanabilir. İmplant uygulamalarında ağız içindeki boşluklar çevre dişlere müdahale etmeden kapatılır.

Bu teknik, özellikle tekil diş eksikliklerinde implanta alternatif olarak tercih edilen köprü uygulamalarına göre çok daha zararsızdır. Bununla birlikte henüz diş kaybı yaşamamış fakat artık işlevini yerine getiremeyen ve ileride çekilmesi gereken dişlerin varlığında da implant tedavisi değerlendirilebilir.  Bu nedenle implant, kendi dişleri olan veya diş kayıpları yaşamış bireylerde yüksek başarı ile sonuçlanan bir tedavidir. Tedavi kararında dikkat edilecek unsurlar kişisel ihtiyaçlar ve sağlık şartları doğrultusunda değerlendirilir.

Kişisel beklentileri en iyi şekilde karşılamak adına farklı implant tedavilerinden biri tercih edilebilir:

Tek Diş İmplantları

Ağzında kendi dişi olan, fakat tek diş eksikliği veya birbirine bağlı olmayan farklı noktalarda birden fazla tekil diş eksikliği bulunan hastalara uygulanan tedavidir. Klasik köprü uygulamalarına alternatif olarak kullanılır ve özellikle çevre dişler üzerine ek müdahale gerektirmemesi nedeniyle tercih edilir. Uzun ömürlü, sağlam ve yüksek başarılı bir tedavidir; doğal görünümü ile estetik gülüş tasarımını destekler.

İmplant Destekli Köprüler

Ağız içinde yan yana birkaç dişin eksik olması halinde değerlendirilen tedavidir ve tek diş implantları gibi, klasik köprülere alternatif olarak tercih edilir. Tipik bir köprü uygulaması, bitişik 3-4 diş eksikliği için yeterli gelmez ve çene kemiğini desteklemediğinden ileride doku kaybının artma riskini doğurur. Çene kemiğinin daha fazla erimesini önleyen implantlar bu gibi durumlarda en iyi tedavi haline gelir. Tek diş implantlarına benzer bir uygulama sürecine sahip olan implant destekli köprü, çene kemiğine eksik diş sayısından daha az sayıda implant ve bunların üzerine yerleştirilen köprüden oluşur. Böylece daha az implant masrafı ile daha sağlam ve doğal dişler elde edilir.

Total Ağız İmplantları

Ağzındaki dişlerin büyük çoğunluğunu veya tamamını kaybetmiş kişiler için değerlendirilen tedavidir ve yapay diş kökü olarak çalışarak işlev kayıplarını yerine getirir. Çıkarılabilir yapıdaki geleneksel protezlerin aksine sabit olduğundan, konuşma, çiğneme veya yemek yeme gibi günlük aktiviteler sırasında kullanım rahatlığı sunar. Ayrıca çene kemiğinin daha fazla erimesini önleyerek ağız sağlığının iyileşmesine yardımcı olur ve yüz estetiği ile en uyumlu sonucun alınmasını sağlar. Ancak ağız içinde tek çeneye yerleştirilebilecek maksimum implant sayısı genellikle 7-8 civarıdır. Bu sayı kişinin çene yapısına, kemik hastalığı olup olmamasına ve diğer kriterlere göre değişmekle birlikte kişiye göre değerlendirilir. Dolayısıyla total ağız implantlarına uygunluk durumu, ancak uzman diş hekimi ile birlikte karar verilebilecek bir konudur.

Siz de ağız içindeki diş kayıpları için implant tedavisine uygun bir aday olup olmadığınızı öğrenmek ve özel ihtiyaçlarınıza en uygun tedavi alternatifleri hakkında bilgi almak istiyorsanız, öncelikle uzman bir diş hekimine başvurmanız tavsiye edilir.